כיצד בינה מלאכותית בעברית מסייעת לעורכי דין?

עדכון אחרון יוני 2024

מה תפקיד הבינה המלאכותית בתחום המשפטי?

הבינה המלאכותית משתלבת בתחום המשפט ברחבי העולם ומאפשרת קפיצת מדרגה משמעותית עבור עורכי דין בעידן הדיגיטלי. טכנולוגיה זו משמשת בעיקר לאוטומציה של משימות יומיומיות, כגון מציאת מקורות מידע ומחקר, ניתוח משפטי, וכן ניסוח מסמכים המאפשרים לעורכי דין לייעל את עבודתם ולהתמקד בהיבטים מורכבים יותר של תיקים עבור לקוחותיהם. AI בעברית הופכת לחלק בלתי נפרד מעבודתם של עורכי דין בארץ. יתרה מכך, הבינה המלאכותית עתידה להציע תובנות לגבי פסיקות בנושאים מסוימים על סמך נתונים סטטיסטיים. וכך, הבינה המלאכותית אינה רק כלי לייעול זמן העבודה אלא גם אמצעי לשיפור התכנון האסטרטגי, מה שהופך אותה לנכס הכרחי בפרקטיקה המשפטית המודרנית.

יתרה מכך, בינה מלאכותית תומכת בסקירת מסמכים על ידי סריקה מהירה וזיהוי מידע רלוונטי מתוך כמויות גדולות של טקסט. פעולה זו לא רק מאיצה את תהליך הסקירה אלא גם משפרת את יסודיותו, שכן אלגוריתמים של בינה מלאכותית יכולים לזהות דפוסים וקשרים שעשויים להיעלם מעיני סוקרים אנושיים.

כיצד AI בעברית משפר את יצירת התוכן המשפטי?

כלי AI בעברית משתלבים גם בתחום המשפט בישראל במגוון תחומים עורכי דין נעזרים ב-AI בעת ביצוע מחקר, כתיבת עבודות אקדמיות בתחום המשפט, תמלול חומרי חקירה ביעילות תוך שימוש בכלים אוטומטיים של בינה מלאכותית בעברית. בנוסף, כלים כמו פולי מסייעים למשפטנים בישראל בניסוח יעיל ומהיר של של מסמכים, אבן יסוד בפרקטיקה המשפטית, שבעבר גזלו זמן עבודה יקר. עורכי דין יכולים לגשת למגוון עצום של מאגרי מידע ומשאבים משפטיים בעברית, ולוודא שיש להם את כל המידע הדרוש להם בהישג יד.

כלים מבוססים בינה מלאכותית בעברית יכולים לנסח מסמכים משפטיים, חוזים והוראות, תוך שמירה על רמה גבוהה בדיוק הלשוני והמשפטי. כלים אלו מתוכנתים לפעול בהתאם לצורכי המשפט הישראלי ואלו מערכות לומדות המשתפרות גם ביכולות ה-AI בעברית, דבר המקטין את הזמן שעורכי דין מקדישים לניסוח ומאפשר להם להקצות משאבים לאפיקים אחרים בתיקים משפטיים ולטובת לקוחותיהם. למעשה, תוכן AI בעברית מחולל מהפכה במחקר המשפטי ובניסוח המסמכים בכך שהוא הופך תהליכים אלה ליעילים, מדויקים ונגישים יותר. התקדמות טכנולוגית זו מאפשרת לעורכי דין דוברי עברית לספק שירותים איכותיים יותר, להישאר תחרותיים בנוף משפטי המתפתח במהירות ולעמוד בדרישות לקוחותיהם בצורה יעילה יותר.

אילו אמצעי זהירות צריכים לנקוט עורכי דין בעת שימוש בבינה מלאכותית?

עורכי דין חייבים לנקוט משנה זהירות כאשר הם עובדים עם בינה מלאכותית על מנת לשמור רמת מקצועיות גבוהה תוך שמירה על סטנדרטים אתיים. ראשית, חשוב לאמת תוכן שנוצר על ידי AI. הבינה המלאכותית מצויה בחיתוליה וככזו רמת הדיוק שלה עדיין לא בשיאה, שכן אפילו כלי AI מתקדמים יכולים לשגות. מדובר במערכות לומדות ובעוד שנים מעטות רמת הדיוק רק תשתפר, אבל נכון להיום, שופטים, עורכי דין, מתמחים וכל העוסקים בתחומי המשפט צריכים לבצע סקירה יסודית של מידע, נתונים ותוצאות שנתקבלו על ידי הבינה המלאכותית על מנת להבטיח שהם עומדים בסטנדרטים הנדרשים. בארצות הברית כבר נרשם מקרה בו עורך דין ניסח תביעה עבור לקוח באמצעות chatgpt מבלי לבדוק את התקדימים עליהם ביסס ה-AI את כתב התביעה. לאחרונה אף נדרשה לעניין וועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין באשר לשימוש באמצעים טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית.

לסיכום

בינה מלאכותית מסייעת לשנות את עולם העבודה של עורכי דין ומייעלת את עבודתם באמצעות עובדים כלים מתקדמים מגוונים ומי שמשכילים להטמיע זאת בתהליכי העבודה, כבר עתה מרוויחים. אולם, מכיוון שהבינה המלאכותית עדיין בשנותיה הראשונות, ייש להשתמש בטכנולוגיה זו בזהירות ובמודעות לסיכונים הכרוכים בכך. עורכי דין צריכים לאמץ את הטכנולוגיות החדשות בצורה מושכלת, תוך עמידה על כללי האתיקה ושמירת איכות, דיוק, ופרטיות המידע.

פולי ניסח מאמר זה שנערך על ידי הצוות